Sanat Mekânı Sunar


VAHİT TUNA: PŞİSEL SERGİ

  • Vahit Tuna, ''Lütfen dikkat!'', 2017, detay

  • “Lütfen Dikkat!”, Ses Yerleştimesi, Polyesterden üretilmiş 2 adet hoparlör (1.20 m çap, 1.50 m boy), 3 km ses kablosu, 2x5 m elektrik direği, ses, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • “Lütfen Dikkat!”, Ses Yerleştimesi, Polyesterden üretilmiş 2 adet hoparlör (1.20 m çap, 1.50 m boy), 3 km ses kablosu, 2x5 m elektrik direği, ses, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel


Açılış resepsiyonu: 7 Mart 2017, Salı, 19.00 – 21.00
Sergi tarihi: 7 Mart - 8 Nisan 2017
Serginin açık olduğu saatler: Salı-Cumartesi 13.00 – 21.00, Pazar 11.00 – 19.00
Mekânlar: Alt Sanat Mekânı, Galerist, Mars İstanbul, REM Art Space

Vahit Tuna’nın Pşisel Sergi adlı kişisel sergisi 7 Mart 2017 Salı günü izleyiciyle buluşuyor. Tuna, son dönem ürettiği yapıtları İstanbul’da bulunan dört ayrı sanat mekânında eş zamanlı olarak gösteriyor.
Birbirinden bağımsız dört mekâna yerleştirilmiş tek bir sergi olarak Pşisel Sergi, ‘Psişe (psyche)’ ve ‘kişisel’ kelimelerinden türetilmiş bir isim önerisi.

...Psişe kişiliğin tümünü tanımlar, bilinçli veya bilinçdışı, tüm duygu, düşünce ve davranışları içerir. Psişe birbirinden farklı çalışan ancak birbirleriyle etkileşimde bulunan sistemlerden oluşur. Kişiliğimizdeki en etkili güç tüm insanlık tarihinin deneyimlerini kapsayan kolektif bilinçaltımızdır. Kolektif bilinçaltımız tüm ortak deneyimlerimizi tanımlamada bizi yönlendirmektedir…
C.G. Jung

Tuna bu sergisinde öznel zaman ile nesnel zaman arasındaki farklılıkları, bellek/kayıp ve bilinç arasındaki mesafeleri kolektif olan üzerinden yeniden okuyor. Serginin dört farklı mekâna yerleştirilmesi izleyiciyi eş zamanlı olarak yapıt/zaman/mesafe/bellek kavramlarını yeniden okumaya teşvik ederken, alışılageldik sergi izleme biçimlerinin dışında yeni bir deneyim alanı sunuyor. Pşisel Sergi nesnelerin sadece görsel taraflarına değil, ses, beden ve tin ilişkisine de dikkat çeken bir sergi.

...Belki de şu mermer parçası bir sonsuz canlı cisimler yığınıdır ya da balıklarla dolu bir göl gibidir...
Leibniz

Sergi 7 Mart 2017 Salı günü saat: 16.00’dan itibaren tüm mekânlarda eş zamanlı olarak açılıyor, saat 18.30’dan itibaren Alt Sanat Mekânı’nda serginin açılış buluşması gerçekleşecektir.

Vahit Tuna 1971 yılında Edremit’te doğdu. MÜGSF Grafik Bölümünü bitirdi. 2002-2003 yılları arasında burslu olarak Almanya’nın Stuttgart kentinde bulunan Akademie Schloss Solitude’de bir yıl süresince çalıştı ve ilk kişisel sergisini açtı. Tuna, yurt içi ve yurt dışı bir çok grup sergisine katıldı. İstanbul’da 2008 yılında Hafriyat Karaköy, 2011 yılında ise Depo’da kişisel sergiler gerçekleştirdi. Halen İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır.

Mekânlar;
Alt Sanat Mekânı; Tarihi Bomonti Bira Fabrikası, Birahane Sokak No: 1 Bomonti
Galerist; Meşrutiyet Cad. No: 11 Beyoğlu
MARSistanbul; Bostanbaşı Cad. No: 10 Çukurcuma, Beyoğlu  
REM Art Space; Firuzağa, Çukurcuma Cad. No: 20 Beyoğlu

 


BASEL ABBAS VE RUANNE ABOU-RAHME: VE YİNE DE MASKEM KUDRETLİ

  • Carroll/ Fletcher, Londra ve sanatçıların izniyle.

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

  • Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme Ve yine de maskem kudretli Sergi görüntüsü, Alt Sanat Mekanı, 2017 Fotoğraf: Batu Tezyüksel

Açılış resepsiyonu: 15 Şubat Çarşamba, 19.00 – 21.00
Sergi tarihi: 15 Şubat-16 Nisan 2017
Serginin açık olduğu saatler: Salı-Cumartesi 13.00 – 21.00, Pazar 11.00 – 19.00

Alt Sanat Mekânı, Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme’nin yeni yerleştirmesi, Ve yine de maskem kudretli’yi (2016) sunar. Mitoloji, ekoloji ve sömürgeye karşı direniş arasındaki ilişkiyi irdeleyen iş ile sanatçılar tamamlanmamış yeni anlatımlar hayal ediyor.

Harabeye dönmüş, şimdi otların, vahşi bitkilerin örttüğü Filistin köylerini gençlerle birlikte ziyaret eden Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme, doğanın bu mekânları tekrar sahiplenmesine şahit oldu. Her yerden fışkıran bitkiler, toprak, taşlar, hayatta kalmak için bir yol bulmaya çalışma, bu kime ait olduğu tartışılan yere karşı bir direniş sergiliyor. Ve yine de maskem kudretli iki bölümden oluşuyor. İlki ses ve bir yeri inşa etmek ya da yok etmek için kullanılabilecek küçük, garip objelerin de dahil olduğu, beş kanaldan oluşan, izleyiciyi içine alan bir video yerleştirmesi. Videoda eski Filistin şehirleri ve köylerine duygusal bir yolculuk ile harabeleri yeniden ziyaret etme tecrübesi naklediliyor. İmgelerin üzerine Adrienne Rich’in batmış bir geminin enkazına doğru inen bir dalgıcın perspektifinden yazdığı şiiri Enkaza dalmak’tan(1971) alıntılar getiriliyor. ‘Enkazın, enkazın hikayesinin değil - şeyin kendisi, mitolojisi değil’e doğru hareket eder. Bu zengin metaforlarla birlikte Ve yine de maskem kudretli, ‘kıyamet hayali ve günümüze egemen olan şiddet ile, vücudumuzdaki gözenekleri bile tıkamış olan kıyamet imgelemiyle yüzleşiyor. [1]

Ve yine de maskem kudretli’nin ikinci bölümü, iki galeriye yayılıyor. Yeni bir ses işi ve işin altyapısını oluşturan çeşitli malzemeler geniş bir şekilde sergileniyor. Sanatçıların harabelere yaptıkları ziyaretler üzerine bir diyalog olarak kurgulanmış ses yerleştirmesi, ‘sanki sömürgeci bir mantığa rağmen ele geçirilmiş olan, sanki hala hayatta olan mekânlar, sömürge ile başkasının egemenliğine izin vermeyen doğa-ekoloji-peyzaj arasındaki ilişkiyi açığa çıkarıyor. [2] Gösterilen malzemeler arasında imgeler, kitaplar, diyagramlar, buluntu objeler, kurutulmuş bitkiler, kayalar ve 3 boyutlu maske heykeller var. Maskeler, şiirdeki dalgıç maskesine referans veriyor; kendini güçlendirme, mitolojik bir güç ile korunmanın sembolleri haline geliyor. ‘Batı Şeria’da bulunduktan sonra özel koleksiyonlarda saklanan neolitik maskeler, hacklenerek 3 boyutlu baskıları alınıyor. Siyah kayak maskesine korkutucu bir benzerliği bulunan maskelerin kopyaları Filistin’de dolaşıma sokuluyor. İsrail’de yıkılmış bir Filistin köyünde, bir grup genç maskeyi takıyor. [3] Bu kazara yaşanan ritüel ve mit anında başkası olmak, anonim olmak. [4]

Önce
hava
mavi
sonra yeşil
sonra siyah
bilincim
giderek
kapanıyor
ve yine de
maskem
kudretli
Kanıma kudret
pompalıyor
ve yine de
maskem kudretli [5]

Alt Sanat Mekânı’na Ve yine de maskem kudretli adlı yerleştirmeyi ödünç veren Vehbi Koç Vakfı Çağdaş Sanat Koleksiyonu’na teşekkürler.

Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme (d. 1983) ortak pratiklerinde, ses, imge, metin, yerleştirme ve performans mecralarını kullanıyorlar. Uluslararası olarak sergilenmiş ve performanslara davet edilmiş olan ikili, ses ve imge performansı grubu Tashweesh’in kurdular. Solo sergileri arasında: Only the beloved keeps our secrets, The Gallery at Tyneside Cinema (Newcastle, 2016); And Yet My Mask is Powerful, Carroll / Fletcher (Londra, 2016); The Incidental Insurgents, ICA (Philadelphia, 2015), Office for Contemporary Art (Oslo, 2015), ve Akademie Der Kuenste Der Welt (Köln, 2014); The Zone, New Art Exchange (Nottingham, 2011); ve Collapse, Delfina Foundation (Londra, 2009). Katıldıkları karma sergiler arasında House of Commons, Portikus, Frankfurt; This Sea Is Mine, Qalandiya International, Ramallah (both 2016); Political Populism, Kunsthalle Wien, Viyana; the 12. Şarjah Bienali; Lest The Two Seas Meet, Warsaw Museum Of Modern Art (2015); the 31. São Paulo Bienali; 10. Gwangju Bienali; Insert 2014,New Delhi (all 2014); Asian Art Biennale (Tayvan); 13. İstanbul Bienali; Points of Departure, ICA, Londra (2013); the 6. Kudüs Sergisi; (On) Accordance, Grand Union/or-bits.com, Birmingham (2012); Liverpool Biennial’deki Future Movements - Jerusalem, HomeWorks 5, Ashkal Alwan Beyrut (2010); Delfina Foundation (Londra), ve 53. Venedik Bienali’ndeki Palestine c/o Venice (2009) sayılabilir.

[1] Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme, “Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme:Ve yine de maskem kudretli,”Carroll/Fletcher, alıntı, 31 Ocak, 2017 http://www.carrollfletcher.com/exhibitions/57/overview/.
[2] Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme  Mari Spirito ile e-mail notları, Ocak  2017.
[3] Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme, “Basel Abbas,  Ruanne Abou-Rahme: Ve yine de maskem kudretli.”
[4] Ibid.
[5] Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme,Ve yine de maskem kudretli, 2016, videodan alıntı, Vehbi Koç Vakfı Çağdaş Sanat Koleksiyonu.

And yet my mask is powerful (extract) from Basel Abbas & Ruanne Abou-Rahme on Vimeo.